Sunday, May 10

International Telecommunication Business Programme





Program Usahawan Telekomunikasi Antarabangsa atau lebih dikenali sebagai International Telecommunication Business Programmes (ITBP) telah mula beroperasi pada 1 Apr 08 dan telah dilancarkan secara rasmi pada 14 Jun 08. ITBP adalah sebuah program yang sungguh inovatif dan dilancarkan lanjutan kepada satu lagi program iaitu TM Business Programme (TMBP), yang telah berjaya dilaksanakan oleh Inteleca Group Bhd. Walaupun begitu program ini dirancang untuk berkembang menjadi lebih global seiring dengan kemajuan yang dikecapi oleh pihak TM. Bagi anda yang berpendapat pendapatan usahawan menerusi program TMBP adalah kecil, mungkin program ini boleh mengubah pandangan anda. Menariknya konsep ITBP ini, ialah Inteleca Group Bhd, menggunakan konsep Consolidated Sales Growth Module (CSGM) untuk menebusi pasaran global. Dalam konsep ini, ada 5 peringkat pengedar, pengedar paling rendah ialah Agen dan yang paling tinggi dipanggil Master Distributor Tier 1 (MD1). Sebagai MD1 anda akan menikmati bermacam-macam keistimewaan seperti komisen paling tinggi, diberi keutamaan membuka Inteleca Shoppe dan lain-lain lagi. MD1 dijangka memperolehi pendapatan sekurang-kurangnya dalam linkungan 5 atau 6 angka sebulan.

PRODUK ITBP

Walaupun sebelum dilancarkan secara rasmi, ITBP mempunyai hanya 7 produk utama, tetapi kini ITBP mempunyai lebih 200 produk untuk dipasarkan. Walaupun begitu produk-produk dibawah ini tetap menjadi produk-produk utama untuk dipasarkan:
  • AmBank NexG iTalk Card

  • BlueHyppo-X(with iTalk Buddy)

  • TM Net Streamyx
  • TM Streamyx Combo

  • TM Home Line

  • TM Business Line

  • TM Let's Talk
  • Celcom Post Paid
  • Celcom Prepaid
  • Celcom Reload


GANJARAN

Ganjaran sebenar ITBP dapat dirasai menerusi cara konsep penembusan pasarannya. Dengan komisen yang agak tinggi misalnya untuk streamyx, Distributor (D1) mendapat komisen sehingga 250 peratus dan MD1 sehingga 252 peratus nescaya program ini akan memberi pulangan yang sungguh lumayan. Untuk mengetahui lebih mendalam konsep serta ganjaran yang telah disediakan, hadirlah Seminar ITBP secara percuma ini.

SEMINAR

Jika anda berminat menjadi Usahawan Telekomunikasi Antarabangsa dan memilih untuk melakukannya menerusi Program ini, anda perlu hadir Seminar Percuma Khas untuk ITBP. LOKASI TETAP seminar ada lah di Kuala Lumpur. Walaupun begitu lokasi di bandar-bandar lain akan diumumkan dari semasa ke semasa. Untuk seminar yang akan datang adalah seperti berikut:


LOKASI


Menara Telekom Malaysia
(Pucuk Rebung),
Jalan Pantai Baharu,
50672 Kuala Lumpur


TARIKH/HARI/MASA
Setiap Sabtu
1000 - 1230


AGENDA SEMINAR

  • Matlamat dan Agenda Program

  • Hak Pengedaran

  • Peluang dan ganjaran (termasuk komisen jualan setiap produk) yang bakal anda perolehi

  • Modal dan kaedah pembentukan saluran pengedaran produk

  • Konsep Consolidated Sales Growth Module (CSGM)


Sekiranya tarikh seminar tidak begitu sesuai bagi anda, anda boleh memohon tarikh yang sesuai semasa mendapatkan KOD JEMPUTAN. Cara mendapatkan kod ini seperti diterangkan di atas. Anda juga boleh emel: perosma@1discountshop.com atau perosmaperosma@yahoo.com

Difahamkan, Seminar ITBP dijangka akan bergerak keseluruh negara berperingkat-peringkat mulai bulan Jun 08 ini. Bagi anda yang tidak berpeluang untuk hadir di Kuala Lumpur selama ini, pastikan anda mengikuti perkembangan roadshow IPBP menerusi laman web ini setiap minggu. Laman web ini akan cuba dikemaskinikan setiap minggu untuk memberi gambaran terkini bagi anda semua.

Kejar matlamat anda jika tidak ianya akan hanya jadi angan-angan sahaja. Jangan cari alasan jika ingin berjaya. Bak kata Brian Tracy, dalam bukunya The Psychology of Selling, "Fear and self-doubt have always been the greatest enemies of human potential". Sementara, T. Harv Eker, dalam bukunya, Secrets of the Millionaire Mind berkata, "Rich people act in spite of fear, poor people let fear stop them". Sebagai usahawan anda sepatutnya berani menghadapi risiko. Anda perlu bersikap positif dan yakin akan keupayaan anda.

Bagi anda mendapatkan "TIPS" keusahawanan dalam bidang Teknologi Telekomunikasi, layarilah laman "Blog Usahawan Teknologi Komunikasi".

Selamat Tahun Baru. Apakah anda sudah bersedia dengan Sasaran Tahun 2009? Pastikan setiap perancangan ada tindakan.